Ook wel eens gedacht: ik wíl wel een schoon en opgeruimd huis, maar...

Daar ga ik morgen mee verder, vanaf mórgen ben ik echt productief.

Dan ga ik lekker vroeg opstaan om mijn to-do's uit te werken, niet langer uitstellen, een keer echt aan de slag met de ruimte die me al maanden roept.

Maar de volgende dag komen er 100 andere dingen tussen. Of ben je voor de zoveelste keer aan het opruimen en denk je: er komt geen eind aan, om het weer uit te stellen en de rommel blijft zich maar opstapelen.

Of zit je eventjes op je telefoon voor een korte pauze, om twee uur later nog steeds op instagram te zitten. Of ga je weer aan iets anders beginnen, terwijl je niks helemaal afmaakt.

Het op orde houden van je huis en huishouden is ook gewoon lastig. Maar is de basis niet op orde, dan zorgt dat vaak wel voor een vol huis en een vol hoofd. Ik help je weer grip te krijgen op jouw situatie. We werken samen aan het op orde brengen van de basis. En ik geef je handvatten om het daarna op orde te houden.

 


Maar waar moet je beginnen? Lastig.              

Het is zoveel werk, en je weet niet of je het eigenlijk wel op de juiste manier doet. De rommel blijft zich opstapelen, je gezin vraagt veel tijd en aandacht, je voelt je moe en je ziet door de bomen het bos niet meer.

En je bent altijd druk. Je probeert alle ballen in de lucht te houden: je baan, de sportclub, je partner, een geboorte, taxichauffeur voor de kinderen, hulp aan je ouders… Houd dan maar eens je woning en huishouden op orde. 

Of je begint wel, maar het is voor je gevoel nooit klaar. Misschien begin je aan de keuken of de badkamer en blijft de rest liggen. Dan denk je aan de mensen die misschien onverwachts langs willen komen, en hoe ze over je gaan oordelen. Alles wat je wél hebt gedaan zie je niet meer en je voelt totaal geen voldoening.

Of, stel dat je wéét wel hoe je het zou moeten aanpakken. Wat is dan de meeste efficiënte manier? Want wat je vooral merkt is dat deze tijd ten koste gaat van de dingen die voor jou écht belangrijk zijn.

Ik ben er om orde op zaken te stellen. Zodat je rust en ruimte ervaart. Thuis en in je hoofd.

 

Ik heb hier 3 oplossingen voor je:

Start pakket: Ik help je om de basis van je hele huis weer op orde te krijgen en overzichtelijk te maken.

Kwartaal pakket: Ik help je elk kwartaal om dit overzicht te behouden door samen de grotere taken op te pakken.

Jaar pakket: Ik help je 1 x per jaar bij de grote voor en najaars schoonmaak.

 

 


Je kan het huishouden namelijk ook op deze manier ervaren:

 

Je pakt je stofzuiger met liefde erbij: even hetgeen doen wat op je planning staat aan de hand van het e-book en daarna lekker met een drankje op de bank. Aan je vriendinnen vertellen wat je plannen zijn nu je zoveel tijd over hebt. Je eigen persoonlijke huishoud routine leren kennen voelt al snel als een dagelijkse flow, die jou meer rust en ontspanning gaat geven. Je snapt welke taken je op dagelijks basis even moet aanpakken om het overzicht te behouden en hoe je van je woning een écht thuis maakt. Je ziet je mooie spullen weer staan en merkt gelijk resultaat in je levensstijl: naar huis gaan voelt weer aan als thuiskomen. En bovenal: je voelt je veel minder moe doordat je beter kunt opladen.

We gaan tijdens het kennismakings gesprek je huishouden ontleden zodat je weet hoe je dit efficiënter aanpakt.

Ik geef zo transparant en helder mogelijk aan hoe ik mijn huishouden (met een groot gezin) bijhoud en zelf uitvoer. Ik vertel precies alle opruim en huishoud trucjes, hoe ik mijn energie verdeel, en hoe ik mijn gezin en sociale leven altijd voorrang geef.

 

​Kortom:

  • Je gaat meer rust en overzicht ervaren door dagelijks een klein beetje in het huishouden te doendit bespaart je minimaal 6 uur per week. Deze tijd kun je extra besteden aan jezelf, de mensen van wie je houdt of juist voor die ene hobby waar je zolang geen tijd voor had.
  • Door samen 1 of meerdere ruimtes (afhankelijk van het gekozen pakket) direct aan te pakken zal dit je extra motiveren om alle verdere ruimtes zelfstandig stap voor stap af te ronden.
  • Je voelt geen spanning wanneer je aan je huishouden denkt, want we hebben samen een huishoudplan opgesteld, waardoor je inzichtelijk hebt welke stappen er genomen moeten worden om alle taken die zijn blijven liggen eindelijk te gaan afronden. 

  • Ook maak je gebruik van het e-book die je dagelijks in één oogopslag laat zien wat er in huis gedaan moet worden voor die dag. Uiteraard met daarbij de vele tips en trucs om hier nog sneller en efficienter doorheen te lopen.

  • Omdat een rommelig huis kan zorgen voor stress, zorgt een rommelig huis er dus ook indirect voor dat je minder goed kunt ontspannen. Door het stukje inzicht dat ik je geef, de gezamelijke aanpak én het aanbrengen van de dagelijkse structuur binnen je huishouden, zal er een routine onstaan. Dit alles gaat ervoor zorgen dat je thuis weer volledig zult opladen. 

  • Je bent niet meer bang voor het ontvangen van onverwachts bezoek. Het uitnodigen van mensen ga je zelfs leuk vinden omdat je trots bent op dit stukje van jezelf en dit graag met anderen wilt delen.


Van gestresste rommelkont naar een ervaren organizer.

Ik was niet het type die zich heel erg bezig hield met de verantwoordelijkheid om een huishouden draaiende te houden. Te druk en te weinig tijd om me zorgen te maken over zoiets als een opgeruimd huis. Dat vond niet alleen ikzelf, ook mijn omgeving vond dat: "Liever plezier dan een opgeruimd huis." Het stylen van huizen, dát was mijn passie. En toch voelde ik altijd een bepaalde vorm van onrust, wanneer het om mij heen niet opgeruimd was. Toen ik moeder werd, merkte ik pas hoeveel baat mijn kinderen hadden bij de 3 R's: Rust, Reinheid en regelmaat. Maar hoe kon ik dit op de juiste manier toepassen op mijn huishouden? Dit moest anders, al had geen idee hoe ik dit moest gaan aanpakken vanwege mijn drukke dagelijkse verplichtingen.

Maar jaren later sta ik bekend om mijn geoliede huishouden en heb ik meer vrije tijd met 3 kinderen, dan toen ik slechts de zorg had over één. Mijn geheim? Ik pas systematisch plannen en technieken uit vele verschillende generaties toe. 

- Ik weet exact wanneer iets wel moet gebeuren in het huishouden en wanneer niet.

-Elke dag 1% veroorzaakt een domino effect.

-Slechts 10% van mijn huishouden is “un-finished.”

-Van de 21 uur die de gemiddelde Nederlander per week besteed aan het huishouden, is dit bij mij ongeveer 15 uur. Dat zijn 6 volle uren extra per week die je overhoud om te besteden aan de dingen die je écht leuk vindt om te doen.

Een opgeruimd huis staat gelijk aan een opgeruimde geest. Klinkt misschien een beetje zweverig, maar het is wél waar en wetenschappelijk bewezen. Het is namelijk gebleken dat vrouwen met een rommelig huis een hoger cortisol level hebben dan vrouwen met een opgeruimd huis. Oftewel: vrouwen met een rommelig huis hebben meer stress. Dagelijks zorg ik er dus voor dat mijn to do list afgecheckt is, zodat het in mijn huis én mind een stuk rustiger is.

Mijn vrije tijd is gegroeid. Ik heb meer overzicht, structuur, regelmaat, maar vooral meer rust. Mijn huishouden is zo in balans, dat ik daardoor de moeder kan zijn die ik wil zijn en mijn gezinsleden weten -juist vanwege het overzicht en de structuur- wat hun aandeel is binnen het huishouden.

Dit was allemaal nooit gelukt als ik 6 jaar geleden niet zwanger zou zijn van mijn tweede, de zorg had over mijn ongeneeslijk zieke moeder, mijn man op datzelfde moment noodgedwongen zelfstandig ondernemer werd en ikzelf nog 3 dagen in de week op kantoor werkte. Ik werd op dat moment gedwongen om keuzes te maken, mijn tijd efficiënt te verdelen over mijn verplichtingen, waardevolle momenten én tijd voor mezelf.                                                             

In al mijn organizing pakketten geef ik al deze kennis door.


 

 

© 2017 - 2020 Zoetzoalsjebent | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel